Oktatás-módszertani központ a Tanítóképző Főiskolai Karon
Az Európai Unióban is és Magyarországon is a természettudományos ismeretek prioritást kapnak a képzésben. Különösen fontos ez a képzés a kisgyermekkorban, amikor még az érdeklődést befolyásolhatja, formálhatja az iskola a maga tanulásszervezési formáival. Ellentmondás, hogy a főleg humán és bölcsész beállítottságú tanítókkal szeretnénk megkedveltetni a természettudományokat a kisgyermekekkel. A sikerhez először az szükséges, hogy a szemléletváltoztatást a pedagógusoknál, a pedagógusjelölteknél kezdjük.
A Tanítóképző Főiskolai Karon egy régi épület helyére tervezett oktatás-módszertani központ – két szaktantermével, egy több funkcióra is alkalmas demonstrációs teremmel (multifunkcionális demonstrációs terem), az alagsorban digitalizáló műhellyel – egyszerre lehet módszertani központ, kiállító helyiség és a kutatások, kísérletek elvégzésére alkalmas „laboratórium”. Alkalmas hazai és külföldi gyakorló pedagógusok projektpedagógiai, környezeti nevelési továbbképzéseinek megtartására, oktatás-módszertani projektjeik összeállítására, bemutatására, távoktatási tananyagok digitalizálásra.
A szaktantermek többfunkciós tanulási környezetet hoznak létre, amelyben a tanterem- és a labor-funkciók egyazon helyiségben valósulnak meg:
2025 Május | ||||||
H | K | Sz | Cs | P | Sz | V |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |